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The European Patent: Cost-optimised filing strategies for Europe

Justus Kreuels - 16. September 2021

When filing a European patent application, in addition to the fees to be paid, the additional costs (in particular for the validation of a European patent and the renewal fees) should also be taken into account. The aim of this blog article is to give you an early and realistic estimate of the costs involved in making decisions about granting a patent.

Trademark protection in the European Union

Matthias Rößler - 23. August 2021

The trend to filing EU trademark applications continues. Over the past two years, EUIPO has seen a significantly higher increase in applications than in previous years. In 2020, 176,479 EU trademark applications were filed with the EUIPO, which is around 10% more than in 2019. For the first 4 months of the current year, there has even been an increase of almost 28%. We have compiled information and facts on the EU trademark.

International design protection: The Hague Agreement

Justus Kreuels - 12. July 2021

The international Hague Agreement offers the possibility of registering a design in several countries beyond the EU with one central application by means of a standardised procedure. The term of protection of an international design (as with a German or European design) is initially 5 years and can be extended several times. We have summarised what it is all about.

Die Bedeutung von Patent Pending in Deutschland (GERMAN)

Justus Kreuels - 1. June 2021

Produkte, die zum Patent angemeldet sind, werden oft schon vor der Patenterteilung gelauncht. Möchte der Anmelder während der Prüfungsphase auf das Schutzrecht aufmerksam machen, ist Vorsicht geboten, denn Werbemaßnahmen mit dem Hinweis „patent pending“ können in Deutschland als irreführend beurteilt werden. Worum es geht und wie Sie das in der Praxis umsetzen können.

Markenschutz in China (GERMAN)

Matthias Rößler - 14. May 2021

Der effiziente Schutz einer Marke in China stellt für viele europäische Unternehmen eine große Herausforderung dar, auch wenn die gesetzlichen Rahmenbedingungen zum Schutz des geistigen Eigentums in China in den letzten Jahren überarbeitet und modernisiert wurden. Es gilt: Markeninhaber ist, wer die Marke als erstes beim chinesischen Markenamt registriert hat.

Klangmarken: Der Sound als Teil der Markenstrategie (GERMAN)

Matthias Rößler - 12. April 2021

Neben klassischen Markenformen (z.B. Wortmarke, Wort-/ Bildmarke), die eine visuelle Identität zu Unternehmen und Produkten schaffen, wird mit dem Schutz einer Klangmarke auf die akustische Wahrnehmung abgezielt. Vor dem Hintergrund des anhaltenden Booms von Podcasts, virtuellen Sprachassistenten und audio-basierten Social-Network-Apps kann die Eintragung einer Klangmarke eine wirkungsvolle Maßnahme zur Stärkung der Markenidentität sein.

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